Vilkår registrering
Avtalebetingelser/ brukervilkår
Betingelsene gjelder
Betingelsene i dette dokumentet gjelder mellom M&M Data (Butikksiden.no) og kunde. Kunde er her det juridiske selskapet som registrerer sin nettbutikk/nettside på Butikksiden.no sine nettsider. Ved registreringen aksepteres betingelsene på dette dokumentet. Betingelsene er ufravikelig for begge parter. Tar kunden i bruk avtalen uten at det er inngått noe form for skriftlig avtale, er avtalebetingelsene ansett som akseptert. M&M Data inngår kun avtaler med næringsdrivende.
Betingelsenes varighet
Abonnementsperioden starter å løpe fra den dato oppføringen blir lagt ut, eller annen avtale er inngått. For betalingsoppføringer er varigheten 6 måneder eller permanent etter avtale. Etter avtale om 6 måneder vil kunden få en uforpliktende epost med spørsmål om forlengelse. Forlenger de avtalen vil betingelsene i dette dokumentet gjelde.
Priser og betaling
Avtalen som er inngått regulerer pris for den tjenesten som inngår i avtalen for avtaleperioden. Kunden blir fakturert umiddelbart etter bestilling er inngått eller rett etter en avtale er inngått. Kunden forplikter å betale for oppføring senest 10 dager etter at han har mottatt fakturaen. Kunden betaler for hele perioden som er avtalt. Blir ikke fakturaene betalt innen 10 dager har Butikksiden.no rett til å slette oppføringen fra nettsiden til fakturaen er betalt. Butikksiden.no sender purrefaktura til kunden etter 10 dager. Blir ikke denne betalt har M&M Data rett til å selge eller overlate fordringen til en tredjepart for inndrivelse. Ønsker kunden å legge til oppføringen sin igjen etter at den har blitt sperret, må kunden betale et tilleggsgebyr på kr. 690,- . Alle priser som er oppgitt på Butikksiden.no er eksklusiv merverdiavgift.
Oppsigelse
Butikksiden.no har rett til å si opp avtalen med øyeblikkelig virkning dersom kunden misligholder sine forpliktelser i henhold til avtale. Både Butikksiden.no og kunden har lov til å si opp abonnementstjenesten. Butikksiden.no må skriftlig bekrefte at han har mottatt oppsigelsen. Er ikke det gjort vil ikke oppsigelsen være regnet som mottatt. Sier kunden opp avtalen før avtaleperioden starter er han pliktig til å betale 50% av sin oppføring som kompensasjon for brudd på avtalen. Har avtaleperioden startet og faktura er allerede blitt sendt til kunde, plikter kunden å betale hele beløpet.
Leveranse
Buikksiden.no plikter å gjøre kundens oppføring tilgjengelig i den valgte kategori. Dette gjelder kun betalingsoppføring. Kunden har kun krav på å bli oppført i 1 kategori. Ønsker kunden å bli oppført i flere kategorier må kunden betale årsavgift for disse kategoriene. Årsavgift er da i henhold til oppføring. For topp plassering med logo må kunden levere elektronisk filformat i henhold til det Butikksiden.no oppgir. Leverer kunden i feil format må han snarest levere i riktig format, ellers kan dette medføre tap av oppføringstid. Kunden har alt ansvar for at innholdet i annonsen tilfredsstiller norsk lov. Butikksiden.no har rett til å fjerne oppføringen hvis annonsen bryter mot norsk lovgivning eller ikke følger gitte retningslinjer. Eventuell effekt tjenesten kan bidra til med tilknyttet synlighet og profilering gjennom andre informasjonskilder på internett, regnes ikke som en del av vår tjeneste og kan derfor ikke danne grunnlag for reklamasjon eller erstatning, eller på annen måte gjøre Butikksiden.no ansvarlig for forhold tilknyttet dette. I nødssituasjoner herunder alvorlige trusler mot helse, sikkerhet eller miljø, naturkatastrofer, krig eller krigsliknende tilstander, streik eller lockout, alvorlig fare for sabotasje mot server og tjenester, har leverandøren rett til å gjennomføre følgende tiltak som begrenser bruken av tjenestene: avbrudd i tjenesten, begrensing av tjenestefunksjoner, hindre tilgang til tjenesten. Oppføringen regnes som levert når Butikksiden.no har åpnet for elektronisk benyttelse av tjenesten på internett, og har gitt kunden nødvendig påloggingsinformasjon, brukernavn og passord, dersom dette er påkrevd.
Reklamasjon og erstatning
For at kunden skal ha rett på reklamasjon plikter han å gi en skriftlig begrunnelse så snart tjenesten er levert eller senest 10- ti- dager etterpå. Rett til reklamasjon frafalder dersom denne fristen ikke opprettholdes. Hvis Butikksiden.no ikke har mulighet til å levere tjenesten i henhold til avtaleperioden eller avtalen vil denne tidsfristen ikke gjelde. Midlertidig driftstans av tjenesten gir ikke kunden rette til å heve avtalen eller krav på erstatning. Butikksiden.no er ikke ansvarlig for indirekte tap som for eksempel tap av kundens omsetning. Tap, slik at tjenesten ikke kan brukes. Tapt fortjeneste med tredjepart. M&M Data kan aldri gjøres økonomisk erstatningsansvarlig for et høyere beløp enn hva kunden har betalt for Butikksiden.no sine tjenester.